849

Petiţiile consumatorilor de gaze naturale s-au triplat

În prima jumătate a anului 2011, numărul petiţiilor parvenite la Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) de la consumatorii de gaze naturale a ajuns la 163. Astfel, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul petiţiilor a crescut de mai bine de 3 ori, arată datele ANRE. Vezi în continuare cu ce probleme s-au adresat consumatorii şi ce a întreprins Agenţia în acest context.

În majoritatea cazurilor (89 petiţii) semnatarii petiţiilor au reclamat corectitudinea facturării consumului de gaze naturale, în alte cazuri – probleme legate de racordarea la reţeaua distribuitorului (19 petiţii), calitatea serviciilor prestate (12 petiţii), deconectarea locurilor de consum (11 petiţii).

În cadrul verificării petiţiilor despre facturarea consumului de gaze, ANRE a constatat că furnizorul a inclus în facturile de plată volume mai mari de gaze naturale decât cele real consumate. La intervenţia ANRE, în mai multe cazuri „Chişinău - gaz” SRL a efectuat recalcularea volumelor de gaze consumate de către petiţionari.

În total, ANRE a examinat 663 de petiţii ale consumatorilor. Dintre acestea 384 petiţii (58%) vizează activitatea RED Union Fenosa, 17 (2,6%) – RED Nord, 13 ( 2%) - RED Nord–Vest, 163 (24,6%) – întreprinderile fiice ale SA „Moldovagaz”, 58 (8,7%) – furnizorii de energie termică.

ANRE a lansat la începutul anului 2009 linia „verde” 852-915. Ea este deservită de specialiştii ANRE care oferă consultaţii pe marginea problemelor legate de drepturile consumatorilor şi obligaţiile furnizorilor de resurse energetice faţă de aceştia, de calitatea serviciilor de furnizare a energiei electrice şi gazelor naturale, de procedura de soluţionare a litigiilor apărute între consumatori şi furnizori. http://unimedia.md/?mod=news&id=37688
 
UNIMEDIA.MD
0