Vânzările de maşini noi au înregistrat o creştere cu 20% mai mult comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut
Piaţa auto din Moldova îşi revine. Vânzările de maşini noi au crescut cu aproape 20 la sută de faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, comercianţii de automobile noi nu au reuşit să atingă cifra din 2009, anul crizei economice.
Pe primul loc în topul vânzărilor de automobile noi este Dacia cu peste 340 de unităţi. Poziţia a doua este ocupată de marca Toyota. Moldovenii au cumpărat 230 de maşini, iar Lada care în ultimii ani a ocupat poziţia de lider pe piaţa maşinilor noi s-a clasat pe locul cinci, fiind devansată de Skoda şi Hyundai.
Potrivit experţilor, evoluţia pieţei de automobile noi se datorează veniturilor mai mari ale moldovenilor şi raportului rezonabil calitate-preţ, oferit de constructorii auto.
" Toyota de mult are vânzări bune, deoarece moldovenilor le place brandul Toyota şi maşinile japoneze. Dacă să vorbim despre Dacia, ea oferă un preţ-calitate rezonabilă. Vânzările de automobile Lada au scăzut semnificativ din cauza că maşina nu oferă confort şi nu oferă opţiuni dorite", a declarat Alexandru Şuletea, expert auto.
În primele şase luni ale acestui an, moldovenii au cumpărat aproape 2.400 de automobile noi. Anul trecut, în aceeaşi perioadă, au fost vândute peste 2.000 de unităţi. În 2009, anul crizei economice, în perioada de referinţă au fost vândute 2.875 de maşini noi. Cea mai prolifică perioadă a fost în 2008, când în prima jumătate de an au fost comercializate peste 5.200 de automobile noi.
PUBLIKA