Omul nou
Acest noi indivizi influentati de Internet si de catre consumul permanent nu mai stiu sa scrie dar navigheaza in retea ca pestele in apa. Ei nu mai analizeaza ci sint emotionati de catre imagini, virtuale sau reale. Nu mai au nici un interes pentru Istorie dar sint pasionati de moda: " Realitatea pentru ei devine Disney World si Club Med, considera centrele comerciale ca fiind un spatiu public privilegiat si tind sa se identifice democratia cu suveranitatea consumatorului".(..)In universul lor marcat de ritmul ametitor al schimbarilor, obiceiurile, conventiile si traditiile nu mai au practic nici un loc."Nu trebuie sa fii ghicitor ca sa prevezi unde duce lumea asta al efemerului si al timpului prezent, condus de catre singurul principiu al placerii, care uita trecutul si care ignora viitorul pentru a sfinti mai bine sati\sfactia personala si imediata. Expertii in marketing se fericesc la vederea acestor "insetati de aparente"Aceasta revolutie tehnologica si de civilizatie care exista in occident este insotita de o saracire din ce in ce mai mare a Lumii a treia, spune Rifkin. Distrugerea Statului-natiune si colonialismul economic intretin diferente uriase intre bogati si saraci, fenomen care afecteaza chiar si tarile dezvoltate. Mondializarea inseamna mai intii mondializarea mizerie si a saraciei.http://www.afaceri.net/articole/E_book/cultura_in_masa.htm