Facebook, Amazon și Google au intrat în colimatorul Uniunii Europene
Autorităţile antitrust din Uniunea Europeană au declarat că strângerea de date ar putea fi considerată o practică anticompetitivă. Facebook, Amazon şi Google îşi vor vedea modelele de business serios atacate în Europa în următoarea săptămână, în condiţiile în care autorităţile se pregătesc de adevărate „bătălii“ cu privire la competiţie şi copyright, scrie Financial Times.
În Germania, autoritatea antitrust a interzis ieri gigantului Facebook să colecteze date de la diferite surse, incluzând WhatsApp şi website-uri care utilizează butoane Facebook, potrivit Handelsblatt. Autoritatea a cerut companiei americane să-şi modifice termenii de utilizare şi să ceară permisiune pentru combinarea de date din surse diferite.
Facebook a reacţionat prompt, spunând că va contesta decizia şi că autoritatea germană subestimează puterea serviciilor rivale ca YouTube, interpretează greşit reglementările în domeniul protecţiei datelor şi aplică incorect legislaţia antitrust. Potrivit FT, citat de zf.ro, raportul este văzut ca un precursor al unor planuri europene mai ample de reformare a legislaţiei în domeniul competiţiei pentru a recunoaşte puterea companiilor tech din Silicon Valley.
Autorităţile antitrust din UE au declarat că strângerea de date ar putea fi considerată o practică anticompetitivă, iar comisarul european Margrethe Vestager a constituit o echipă care să vină cu un raport cu privire la acest subiect până la sfârşitul lunii martie. „Putem alege produse de la milioane de comercianţi, găsi ştiri din toate ţările din lume, dar toate aceste site-uri ne sunt oferite doar prin intermediul câtorva platforme“, a declarat Vestager, făcând aluzie la Facebook, Amazon şi Google. Aceasta a adăugat că analizează modul în care Amazon utilizează datele din părţi terţe, încercând să determine dacă aceasta duce la competiţie neloială. Oficialii germani au lansat o anchetă paralelă pe acest subiect.
Guvernele UE vor încerca de asemenea să ajungă la un acord cu privire la modul de updatare a reglementărilor europene în domeniul copyright-ului. Directiva din acest domeniu, prima updatare a legislaţiei europene din aproape 20 de ani, este menită să creeze un cadru concurenţial mai echitabil pentru creatorii de conţinut şi platformele de care aceştia sunt din ce în ce mai dependenţi în era digitală.
Actuala versiune face companiile de internet direct responsabile pentru orice încălcare a drepturilor de autor în legătură cu conţinutul de pe platformele lor.