Cazurile de corupție vor fi redirecționate la CNA
Cazurile denunțate la liniile telefonice anticorupție ale instituțiilor publice vor fi redirecționate la Centrul Național Anticorupție. Asta după ce Parlamentul a adoptat un nou regulament de funcţionare a sistemului liniilor fierbinţi. Azi, ofițerii CNA au instruit responsabilii cum să gestioneze informaţiile parvenite la liniile telefonice.
La linia fierbinte anticorupție a CNA parvin zilnic peste 10 de apeluri telefonice. Aici activează 8 persoane, în ture a câte 24 de ore.
Nicolae Isac, Inspector Principal, Secția De Gardă, CNA: «In mediu, asa sa zicem, vreo 10 apeluri pe zi, poate sa fie mai multe, cateodata si 20.
De cele mai multe ori, nu tin competenta noastra apelurile cetatenilor ».
Din 2005, fiecare autoritate publică centrală are o asemenea linie fierbinte. Autoritățile susțin că eficiența acestora s-a dovedit a fi diferită.
Andrei Grigoriță, Reprezentant, Ministerul Transporturilor: «Daca sincer, niсiodata de cand s-a deschis aceasta linie nu a pervenit niciun apel de la vreo pеrsoana sa vorbeasca despre coruptie».
Eugen Vițu, Reprezentant, Ministerul Economiei: «Daca telefoneaza de 2 ori pe saptamana de exemplu. Deci nu este atat de aglomerat acest proces si este binevenit ca si in cazul cand acest sunet parvine si se observa ca este o tenditna de infractiune, sa fie redirectioant incoace».
În octombrie 2013, Parlamentul a adoptat un nou regulament de funcţionare a sistemului liniilor fierbinţi. Așadar, s-a decis ca apelurile despre corupție care parvin la liniile anticorupție ale instituțiilor publice să fie redirecționate la linia fierbinte a CNA.
Cristina Țărnă, Vicedirector CNA: «Deci, linia CNA la care pot fi comunicate oricand, 24/24 7 din 7 zile in saptamana pot fi communicate informatii despre pretense acte de coruptie si conexe coruptie, sau in cazul in care li se comunica la alta autoritate, ei urmeaza sa transmita informatiile respective CNA».
Azi, circa 30 de reprezentanţi ai diferitor autorităţi publice centrale au fost instruiţi de ofiţerii CNA cum să redirecționeze informaţiile parvenite la liniile anticorupţie. Printre autorităţile care vor beneficia de instruire sunt Procuratura Generală, Serviciul de Informaţii şi Securitate sau Ministerul Afacerilor Interne. Precizăm că cetățenii pot denunța cazurile de corupție la linia fierbinte a CNA – 0 22 (257 257).
NATALIA SARIOGLO, VITALIE SOBOL, PENTRU COTIDIAN

La linia fierbinte anticorupție a CNA parvin zilnic peste 10 de apeluri telefonice. Aici activează 8 persoane, în ture a câte 24 de ore.
Nicolae Isac, Inspector Principal, Secția De Gardă, CNA: «In mediu, asa sa zicem, vreo 10 apeluri pe zi, poate sa fie mai multe, cateodata si 20.
De cele mai multe ori, nu tin competenta noastra apelurile cetatenilor ».
Din 2005, fiecare autoritate publică centrală are o asemenea linie fierbinte. Autoritățile susțin că eficiența acestora s-a dovedit a fi diferită.
Andrei Grigoriță, Reprezentant, Ministerul Transporturilor: «Daca sincer, niсiodata de cand s-a deschis aceasta linie nu a pervenit niciun apel de la vreo pеrsoana sa vorbeasca despre coruptie».
Eugen Vițu, Reprezentant, Ministerul Economiei: «Daca telefoneaza de 2 ori pe saptamana de exemplu. Deci nu este atat de aglomerat acest proces si este binevenit ca si in cazul cand acest sunet parvine si se observa ca este o tenditna de infractiune, sa fie redirectioant incoace».
În octombrie 2013, Parlamentul a adoptat un nou regulament de funcţionare a sistemului liniilor fierbinţi. Așadar, s-a decis ca apelurile despre corupție care parvin la liniile anticorupție ale instituțiilor publice să fie redirecționate la linia fierbinte a CNA.
Cristina Țărnă, Vicedirector CNA: «Deci, linia CNA la care pot fi comunicate oricand, 24/24 7 din 7 zile in saptamana pot fi communicate informatii despre pretense acte de coruptie si conexe coruptie, sau in cazul in care li se comunica la alta autoritate, ei urmeaza sa transmita informatiile respective CNA».
Azi, circa 30 de reprezentanţi ai diferitor autorităţi publice centrale au fost instruiţi de ofiţerii CNA cum să redirecționeze informaţiile parvenite la liniile anticorupţie. Printre autorităţile care vor beneficia de instruire sunt Procuratura Generală, Serviciul de Informaţii şi Securitate sau Ministerul Afacerilor Interne. Precizăm că cetățenii pot denunța cazurile de corupție la linia fierbinte a CNA – 0 22 (257 257).
NATALIA SARIOGLO, VITALIE SOBOL, PENTRU COTIDIAN
