Cine repară drumul Sărăteni-Soroca
Două companii străine vor reabilita drumul Sărătenii Vechi-Soroca de pe traseul naţional M2. Agenţii economici au fost selectaţi în urma unei licitaţii organizate în februarie a.c. de către Fondul „Provocările Mileniului” Moldova.
Pe 4 iunie, FPM Moldova a semnat patru contracte cu două companii de construcţii care vor reconstrui drumul Sărătenii Vechi-Soroca. Consorţiul de companii turceşti ONUR Taahhnut Tasimacilik Ve Ticaret Ltd. Sti. şi SUMMA A.Ş. vor reabilita două segmente cu o lungime de 44,9 km de drum, începând cu intersecţia Sărătenii Vechi până la intrarea în comuna Ghindeşti. Proiectul prevede de asemenea construcţia unei intersecţii denivelate la Sărăteni pentru a reduce riscul unor accidente. Costul lucrărilor se ridică la 49,4 mln. dolari. Reprezentanţii companiilor turceşti au venit săptămâna trecută în RM şi au început pregătirile pentru începerea lucrărilor. „Am activat în Croaţia, Arabia Saudită şi Turcia. De şapte ani suntem prezenţi în Ucraina. Avem experienţă de lucru cu finanţatori externi care au exigenţe ridicate faţă de calitatea lucrărilor”, a declarat pentru TIMPUL Baturay Konak, coordonatorul de proiecte al ONUR. El a precizat că 80% din muncitorii care vor lucra la drumul de la Sărăteni vor fi cetăţeni ai RM.
Grupul austriac de construcţii Strabag va reabilita 48,1 km de drum de la intrarea în Ghindeşti până la intersecţia Drochia (intersecţia drumului R7 cu R9). Valoarea contractelor constituie 43,2 mln. dolari. Precizăm că Strabag activează de mai mulţi ani în România, unde se ocupă în prezent de construcţia autostrăzii Orăştie-Sibiu. „Acest nou contract este un semnal pozitiv că am intrat pe piaţa din R. Moldova. Pentru noi va fi posibil să obţinem sinergii graţie prezenţei noastre în România”, a declarat pentru agenţia austriacă APA directorul general al Strabag, Peter Haselsteiner.
Reabilitarea drumului Sărătenii Vechi-Soroca are loc în cadrul programului Compact finanţat de Guvernul SUA prin intermediul Corporaţiei Provocările Mileniului.