820

Companiile de transport şi distribuţie a gazelor naturale vor fi sancţionate pentru încălcarea parametrilor de calitate

 
Chişinău, 15 nov. /MOLDPRES/. Operatorul de reţea va fi obligat să plătească compensaţii consumatorilor finali afectaţi pentru abateri de la parametrii de calitate şi nivelul de presiune, potrivit Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de transport şi distribuţie a gazelor naturale, intrat în vigoare la 11 noiembrie, transmite MOLDPRES.  

Reclamaţiile scrise ale consumatorilor finali referitor la calitate şi regimurile de livrare a gazelor naturale (nivelurile de presiune) urmează să fie examinate de către operatorul de reţea în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data înregistrării cererii, s-a anunţat astăzi într-o conferinţă de presă organizată de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică.
 
Parametrii de calitate, stabiliţi în Regulament, sînt indicatori de reper şi ar putea fi înăspriţi pe parcurs, odată cu efectuarea de către furnizorul de gaze a investiţiilor pentru remedierea reţelelor.
 
Regulamentul prevede şi achitarea de compensaţii de către furnizorul de gaze pentru neracordarea consumatorilor la reţea în termen de patru zile lucrătoare de la data semnării de către solicitant a contractului de furnizare a gazelor naturale şi după efectuarea plăţii de racordare. Compensaţia va constitui 15% din plata pentru racordare, iar alte 5% vor trebui achitate pentru fiecare zi calendaristică, ce urmează după cele patru zile lucrătoare, prevăzute ca termen limită.
 
Vor fi achitate compensaţii şi pentru nerespectarea termenului de reconectare la reţeaua de gaze. Potrivit regulamentului, în cazul deconectării a cel mult 100 de consumatori, întreruperea programată a livrării de gaze naturale nu trebuie să depăşească 24 de ore. În cazul deconectării a 500 de consumatori - lucrările la reţea vor putea dura pînă la 120 de ore. Dacă durata admisă a întreruperilor nu va fi respectată, operatorul de reţea va fi obligat să plătească, la cerere, consumatorilor casnici cîte 20 de lei pentru fiecare oră suplimentară, iar celor noncasnici - cîte 200 de lei pentru fiecare oră suplimentară.
 
În termen de 30 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a noului regulament, operatorul de reţea este obligat să organizeze un serviciu telefonic (24/24 ore) pentru preluarea reclamaţiilor consumatorilor, iar numărul de telefon să fie indicat în factura pentru gaze, notează MOLDPRES.

0