Romanii aleg pe OVIDIU LIPAN TANDARICA
Ovidiu Lipan Tandarica este unul dintre cei mai importanti percutionisti romani. Cunoscut pentru activitatea sa in grupul Phoenix, atat in tara, cat si peste hotare, Tandarica a parasit Romania, alaturi de ceilalti membri ai formatiei rock (mai putin Mircea Baniciu) la sfarsitul anilor ’70, pentru a ajunge, in cele din urma, in Germania. Aici si-a continuat activitatea muzicala, cochetand si cu ideea unei cariere solistice. In cele din urma, muzicianul s-a intors in tara, unde a si editat deja cateva materiale discografice. Cel mai nou dintre acestea se numeste Aniversare si a aparut in urma cu putin timp. Despre acest disc, Ovidiu Lipan Tandarica spune ca se doreste a fi o celebrare a celor 35 de ani de activitate muzicala care au trecut de la debutul sau in lumea artistica. Ca de obicei, percutionistul a colaborat la realizarea acestui material cu Fanfara Zece Prajini. Acestora li s-au alaturat nume de marca ale muzicii romanesti, precum Gheorghe Zamfir, Dumitru Farcas, Grigore Lese, George Udila (clarinet), si Stelian Enache. Alaturi de acestia, la inregistrari au mai participat Mihai Nenita (vioara), Constandache Pancinel (trompeta), Dubasii din Savarsin, Corul lipovencelor Marea Neagra - Constanta si Kiba Dacii (chitara bas). Piesele au fost compuse, in mare lor majoritate, de catre Ovidiu Lipan Tandarica. Artistul a declarat ca piesele care fac parte din acest album au influente diverse, apartinand tuturor etniilor care locuiesc in Romania: maghiari, sarbi, lipoveni, rromi, tatari, evrei, etc. De apreciat sunt unitatea sonora care caracterizeaza acest material, precum si incercarea de a il inregistra in concert. Atmosfera degajata de cele nu mai putin de 21 de piese este incredibil de autentica, astfel ca, daca inchizi ochii, poti intra foarte usor in atmosfera meleagurilor de la portile Orientului, asa cum erau ele pe la 1500 -1600. Prezenta tarafului de lautari vina sa intregeasca aceasta imagine, a uneia dintre putinele aparitii discografice, din ultima vreme, care incearca sa redea cat mai fidel adevaratul folclor balcanic. Mai multe vezi la: http://www.magazinulvictoria.com/mystore/CD1186.html http://www.imarketing.ro/download/index5.html
ROMANIA ALEGE TANDARICA!
Tandarica e cel mai tare!
PPCD!
De ce rusalai sunt contra Latinilor? Va raspund eu: ei au frica! Da au frica de unitatea noastra, de limba noastra si de civilizatiea noastra. Ei nu sunt in stare a apriciea pe Da Vinci, Micelangelo nu inteleg pe Eminescu si Russo, Paganini, Doina Romaneasca,... Ei au un alt, deosebit de noi temperament. Ei sunt slavi si nic cind nu vor ajunge la nivelul popoarelor latine... Din asta cauza ei au un complecs, care se transforma uneori in agresie. Ce sa faci asa e prostiea umana.
Unire Latini!!! Unire Frati Romani!!!
EMINESCU a zis:
ROMANI SI PUNCTUM!
Eu zic:
PPCD SI PUNCTUM!
PRIMUL OFF ROMAN!
Participa toti romanii de pe forum!
http://www.moldova.net/
Tandarica e SUPER!!!
http://forum.md/Theme.aspx?id=49382
GUZGAN PIDERAST!
DE ACCORD, FRATE!!!
G_U_Z_G_A_N P_I_D_E_R_A_S_T!!!!!
GUZGAN PIDERAST!
eu zic ca PPCD nea vandut
12
sau vandut pe ei insasi...
http://www.youtube.com/watch?v=C6DWvjVjAx4
Campania de sustinere a lui Pavel Turcu in drumul sau spre Eurovision isi atinge culmele maxime: grup de sustinere si fan page pe Facebook, grup Anti-Turcu tot acolo, reportaje la TV national si din Romania, talkshowuri exclusive si multa.. multa discutie. Ma bucur ca am fost printre acei primi entuziasti care au lansat aceasta campanie de promovare si ma bucur ca cel putin o etapa a fost depasita – despre Turcu se vorbeste foarte mult, chiar conceptul de Eurovision Moldova este impartit in cei care sustin si care nu sustin pe Turcu, restul participantilor parca fiind in afara concursului.
Deja s-a reusit un rezultat fantastic pentru un concurs foarte modest (preselectia nationala Eurovision), care in ultimii ani trezea foarte putin interes, fie ca se cunosteau din timp cistigatorii, fie ca participanti erau doar 3, alegerea fiind foarte usoara, fie ca Arsenium se inscria dupa deadline si cistiga. Acum s-au inscris conform stirilor Moldova1, peste 60 piese, iar conform siteului TRM, peste 30, ceea ce este probabil un record pentru o astfel de competitie.
Problema acestei preselectii nationale, editia 2010, este nedreptatea care se face: cu o mina se da, cu doua se ia. Din start, s-a permis cintaretilor amatori! sa se inscrie in concurs, dar ce sanse vor avea ei? Judecand dupa comentariile muzicienilor, adica a specialistilor, iar aici vreau sa-l exemplific pe Valentin Boghean (sa spun sincer, pina in ziua de azi nici nu stiam de existenta Dlui), reiese ca Pavel Turcu nici nu trebuia sa se apuce sa cinte, ca n-are ce cauta la acest concurs. Ceea ce face el nu poate fi numita in niciun caz muzica, ca de promovat peste hotare trebuie cultura nationala, ceea ce avem mai bun etc.
Eh, acum imi inchipui un juriu, format din 5, 7 sau 9 (idee n-am citi) profesionisti, gen Valentin Boghean, care stau si discuta piesa lui Turcu: “fuu… asta nu e muzica”, “asta nu-i cultura”, “el n-are voce”, “el nici macar nu-i artist, cum putem sa-l trimitem la Oslo”, “nu e posibil ca asa cintec sa ne reprezinte”. Unii blogheri mai influenti, prin intermediul Unimedia critica piesa lui Turcu (nu inteleg de ce ar face-o) si dau ca alternativa un cintec fara culoare a lui Millenium.
Ca sa mai demonstrez ca juriul, prin simpla lui dorinta, va bloca accesul lui Pavel Turcu la Oslo, mai amintesc ca in finala, juriul are o pondere de 50% din votul final. Deci chiar daca Pavel va primi 1.000.000 de SMSuri, el va avea doar 12 puncte (maxim) din partea publicului. La aceste puncte se poate adauga 0 puncte din partea juriului sau citeva, care sa fie suficient ca piesa lui Turcu sa nu ia locul 1. In aceste conditii, piesa care va lua 12 puncte de la juriu aproape sigur va cistiga. Despre cit e nedrept juriul, aminetesc faptul ca trupa Accent nu a trecut de preselectia din Romania, desi luase locul intii la public; anul trecut Blaxy girls a luat doar 6 puncte de la juriul roman si n-a mers la Moscova. In prima preselectie in Moldova, desi publicul a votat Zdob si Zdub, la juriu cistigator a devenit Millenium, iar din cauza ca Zdupii erau pe locul 3 la ei, Nelly Ciobanu intr-un final a avut acelasi nr. de puncte ca si Zdob si Zdub. Pina la urma, cu mare scandal, Zdubii s-au calificat. Tot juriul a decis intr-un mod straniu ca Geta Burlacu si nu Olia Tira va reprezenta Moldova. Tot juriul a anulat un concurs si l-a reluat dupa ce s-a inscris Arsenium, cel din urma ocupand cel mai rusinos loc pentru Moldova la Eurovision.
Pentru ce am dat aceste calcule si exemple de mai sus? Pentru ca sa demonstrez ca Pavel Turcu ar avea nevoie de cel putin 10 puncte din partea juriului, iar SMSurile trimise de spectatori pot fi fara valoare, indiferent de numarul lor. Totul decide juriul, spectatorii avind mici sanse pentru a hotari cine merge la Oslo.
Situatia este trista, iar solutia logica pare a nu putea fi implementata. De ce piesa care ne va reprezenta sa nu fie votata doar de spectatori. De ce juriul “sa-si bage coada” in aceasta disputa. De ce juriul sa decida cum Moldova trebuie sa voteze? Aici amintesc prostia totala cind Moldova a acordat 12 puncte Letoniei la prima sa participare. Cu acest “bonus” primit de la moldoveni, Letonia a ocupat locul 5, iar Moldova locul 6, desi putea fi invers. Atunci s-a motivat ca voturile spectatorilor “s-au pierdut”, iar juriul a fost cel care a votat. Amintesc ca in semifinala din acelasi concurs, Letonia n-a optinut NICIUN punct de la Moldova. Cum au aparut 12 pucte peste noapte, este un mister pentru mine pina in prezent.
Celor care critica cintecul lui Turcu, amintesc ce talente nu au fost promovate si nici sustine in tara noastra:
- Dan Balan si O-zone erau niste anononimi in lumea muzicii autohtone, fiind foarte dur criticati sau pur si simplu ignorati
- Pavel Stratan vindea casete la Piata Centrala si doar afirmarea in Romania l-a facut vestit.
- Planeta Moldova a fost o banda “underground” pina s-a afirmat la TVR2.
- Zdob si Zdub era o formatie marginala, care nu impresiona, pina nu s-a consacrat international, prin tarile CSI si europene.
Cei care erau considerate din start “vedete autohtone”, nici macar nu au stralucit si s-au stins foarte repede. Aici nu includ clasicii, gen Ion Suruceanu, care s-au consacrat inca in perioada sovietica.
Daca la Eurovision, alegerea se va face intre Akord si Millenium, pentru ca au aparut mai des in revistele glamuroase de la noi, atunci voi da din miini si nu voi comenta.
http://www.jurnal.md/ro/news/pavel-turcu-nu-va-ajunge-la-eurovision-134416/
http://www.youtube.com/watch?v=n67hTRw_f9g&feature=related