1352

Democrații, lideri la cheltuielile din campania electorală

Lider la capitolul cheltuieli în campania electorală pentru alegerile parlamentare din 24 februarie 2019 continuă să fie Partidul Demcrat din Moldova (PDM). În cea de-a patra săptămână de campanie, formațiunea a investit 6,8 milioane de lei pentru a-și promova imaginea. Acești bani, susține partidul, au fost donați de 309 persoane, din salariu, scrie Ziarul de Gardă.

Cel mai generos salariu, se pare, îl are ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici, care a contribuit la 15 februarie cu 84.200 de lei la bugetul PDM.

Donații de câte 70 de mii de lei din salariu a făcut Vasile Gajiu, nume similar cu cel al unui agent economic din satul de baștină al ministrului Gaburici, Victor Eremia, Oleg Petrachi și Andrian Guzun. Informația despre locul de muncă al donatorilor nu este făcută publică pe site-ul Comisiei Electorale Centrale.

Majoritatea veniturilor obținute în cea de-a patra săptămână de campanie, mai exact 5,8 milioane de lei, PDM le-a cheltuit pentru publicitate la tv, radio, prin mijloacele de comunicare electronice, presă scrisă și panouri. Alte 611 mii de lei, au fost achitate pentru articole promoționale cu simbolica de partid.

Din 25 ianuarie 2019, când a fost dat stratul competiției electorale, și până în prezent, PDM a cheltuit peste 23 de milioane de lei.

Răsfoiește aici raportul privind veniturile și cheltuielile din campania electorală al democraților.

0