Pasiunea unui antreprenor român pentru mașini i-a adus peste noapte 700.000 $ (Foto)
![]()
”Ban la ban trage”, zice-o vorbă din popor, iar la cum îi merg afacerile și… pasiunile unuia din cei mai bogați români, mai vine o confirmare în acest sens, care-atârnă greu! 700.000 de dolari a băgat Ion Țiriac (76 de ani) în recondiționarea unei mașini de colecție, investiție care în scurt timp a dublat valoarea bijuteriei pe roți.
Peste 30.000 de cai putere însumează cele 150 de mașini și motociclete expuse în Galeria Țiriac din Otopeni, după redeschiderea din primăvara acestui an. ![]()
”O colecție pentru care de multe ori m-am păcălit, pentru că atunci când cumperi o mașină la licitație trebuie să semnezi că o cumperi așa cum o vezi. Nu știi ce descoperi când ajungi acasă. E ca și cum te-ai însura cu o domnișoară cu o mie de valuri împrejur și când ajungi acasă vezi exact despre ce e vorba”, a povestit Ţiriac la evenimentul de inaugurare. Tot atunci a explicat misterul pentru care una din cele mai importante ”piese” era înlocuită de… o fotografie.![]()
”Locul acela liber aparține unui Phantom IV, un Rolls-Royce care a fost produs între 1953 și 1955 în 16 exemplare. La această mașină se lucrează acum, și e aproape integral refăcută. Nu vreau să fiu nici arogant, nici obscen, dar refacerea unei asemenea mașini costă între 500 și 700 de mii de dolari. Asta e partea proastă. Partea avantajoasă este că a fost admisă deja la renumita competiție de la Pebble Beach, iar dacă va câștiga titlul, i se dublează valoarea pe loc!”, a adăugat magnatul.
Flerul de afacerist s-a dovedit imbatabil încă o dată, chiar și în zona hobby-urilor, pentru că ceea ce a prevestit în urmă cu trei luni, s-a adeverit!
Zilele acestea, la prestigiosul concurs de eleganță desfășurat în California, Rolls-ul lui Țiriac a luat locul I la categoria ”Rolls-Royce and Bentley Postwar”, fiind validat drept cel mai bine recondiționat vehicul, și, de asemenea, a primit râvnita distincție ”Lucius Beebe”.
Rolls-Royce Phantom IV a fost vândut doar către casele regale, două astfel de automobile aparținând reginei Angliei, și trei regelui Spaniei. Exemplarul românului a fost deținut anterior de Aga Khan al III-lea, al 48-lea Imam al comunității Nizari Ismaili, care a fost și primul proprietar al automobilului.
sursa